وبلاگ داخلی سازمان منطقه ویژه

لطفاْ از درج نظر غیر‌مستند و نام افراد حقیقی خودداری نمایید‌.‌مسئولیت نظرات بینندگان محترم این وبلاگ بر‌عهدۀ خود آنها می‌باشد.

وبلاگ داخلی سازمان منطقه ویژه

لطفاْ از درج نظر غیر‌مستند و نام افراد حقیقی خودداری نمایید‌.‌مسئولیت نظرات بینندگان محترم این وبلاگ بر‌عهدۀ خود آنها می‌باشد.

شـــــایـــــعـــــه

از دیدگاه لئو پستمن در کتاب ( روانشناسی شایعه ) شایعه، گزاره یا موضوعی بدون ملاک‌های اطمینان‌بخش است که به صورت شفاهی از فرد به فرد و "دهان به دهان" منتقل می‌گردد.


شایعه فرایندی را گویند که اخباری غیر واقع از طریق آن انتشار یابد. معمولاً شایعه از اطلاعات نادرست سرچشمه می‌گیرد و با اظهارات اغراق‌آمیز و شبهه‌برانگیز همراه است. فقدان خبر و منابع موثق، فضای رواج شایعه را گسترش می‌دهد.



باز شایعه های مختلف از جمله :

آقای X می رود ، آقای Y می آید.

فلان مدیر و مسئول کلاه بردار بوده است.

مبلغ N تومان این برج با حقوق پرداخت می شود و .  .  . 

همیشه و همیشه بین کارمندان سازمان مطرح بوده است.



نظر شما درباره این موضوع  چیست؟






نظرات 9 + ارسال نظر
دیدگاه 7 تیر 1389 ساعت 02:31

خدمت خارک عزیز سلام
من این مطلب را ازدل دها دیپلمه ای که بالای 6 سال هست دارن توی این سازمان زحمت می کشن و از جان دل واقعا ....!می نویسم خارک عزیز حالا که امدی بهتر اینو بدونی که خیلی از این بچه ها دیگه نه سنشون کفاف می ده برن دنبال کار جای دیگه نه سرمایه ای دارن نه کاری بلدن و اینکه مشکلات زنو بچه خانواده و همه مسایلی را که شاید خودتا ن بیشتر در جریانش باشین اجازه ادامه تحصیل به انها می دهد حالا شما یه بزرگتری بکن یه نظر سنجی یه فراخوانی چیزی رو روی تابلوی سفیدت بزن ببین بقیه چی می گن ولا راه دوری نمی ره ثوابم داره و ما هم قول می دیم هم حمایتت کنیم هم تو سورژه یاریت بدیم به قول قدیمیها
خدا قوت ما دوستت داریم تو هم سعی کن شفاف باشی البته تا یادم نرفته یه تشکر هم بخاطر همه خوبیات ازت می کنم و از همه همکاران عزیز هم خواهش دارم آخرت خودتونو با مسائلی که در جریان یا مطمئن نیستین نسوزانید بهر حال خدا بزرگه

نظر آقا 1 تیر 1389 ساعت 08:25

آقا مسعود ز...ی میگن رفتنی شده ، کسی خبر مبری داره؟؟

تنها 25 خرداد 1389 ساعت 22:26

خوب حالا بگید شایع جدید چی دارید سی مو؟

اصلاح نظر سلامی 25 خرداد 1389 ساعت 19:18

........ بر هر چی رسمی
سوری قیامت یقه ات را می گیریم

ایرانخواه 25 خرداد 1389 ساعت 16:35

ای کاش در ضمن این پست های آموزشی فضایی هم برای کارمندان می گذاشتید تا مشکلات خود را از محیط اداری خوابگاه و غیره مطرح کنندُ .شاید برای ژست گرفتن ٫ عنوان کردن مطالبی از نویسندگان( مانند لئو پستمن و ....غیره- اگه بهتان بر نخورد کم کم دارید اخلاق س....ی را می گیرید.اون بنده خدا هم تو هر جلسه اسم دو سه تا کتاب و نویسنده رو به ٫ .رعیت آموزش میده!!!)
اما برای وبلاگی که عنوانش؛ وبلاگ داخلی سازمان منطقه ویژه هست٫ ماسیل دیگه هم برای کارمندا اهمیت داره. اغلب ما درد دل و خواسته های کارمندها رو باید تو قسمت نظرات بخونیم و مدیر وبلاگ عنوان خاصی رو به این مطالب اختصاص نمیده...

با سلام به شما همکار گرامی
باید به عرض برساند انگیزه تاسیس این وبلاگ و گروه خارک چیزی جز مواردی که شما عنوان کردید نمی باشد و در مقاطع مختلف موضوعاتی در این خصوص مطرح شده و همکاران در ارتباط با آن نظر، پیشنهاد و انتقادات خود را مطرح کرده اند.
به زودی در پستی جدید پای درد دل کارمندان در خصوص مسائلشان خواهیم نشست. هرچند در پست ها هیچ محدودیتی برای عنوان مطالب مختلف وجود ندارد.
با تشکر گروه خارک

تبعیض تا به کی 25 خرداد 1389 ساعت 02:06

آخر تبعیض تا به کی بعد از کلی کش و قوص بالخره لباش ورزشی میدن اما فقط به رسمی ها
ای لعنت به این سیستم رسمی پرور و قراردادی کش

اصلاح نظر حسنک 24 خرداد 1389 ساعت 23:31

منم موافقم . هرچه شایعه بوده یه اساسی داشته . ممکنه بعضی هاشون عملی نشه و دلیل بر شایعه بودن نیست . میگن تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها . به قول سوری .... ، سازمان خیلی نشتی داره .

اولی 24 خرداد 1389 ساعت 15:05

تو سازمان ما میشه گفت 90 درصد شایعات به حقیقت پیوسته و هرچی که میخواسته عملی بشه اول شایعه اش به گوش رسیده.

کارمند 24 خرداد 1389 ساعت 03:33

معمولا تو نفت وقتی یه چیزی بخواد انجام بشه یا یه خبرایی بشه اول صداش در میاد .
اگه قبول نداری از نفتی های قدیمی بپرس عزیز دل برادر.
بجای این شایعات!! به مشکلات کارکنان پوشش خبری بدید

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد