وبلاگ داخلی سازمان منطقه ویژه

لطفاْ از درج نظر غیر‌مستند و نام افراد حقیقی خودداری نمایید‌.‌مسئولیت نظرات بینندگان محترم این وبلاگ بر‌عهدۀ خود آنها می‌باشد.

وبلاگ داخلی سازمان منطقه ویژه

لطفاْ از درج نظر غیر‌مستند و نام افراد حقیقی خودداری نمایید‌.‌مسئولیت نظرات بینندگان محترم این وبلاگ بر‌عهدۀ خود آنها می‌باشد.

نخستین نشست کمیته جلوگیری از آلودگی هوای عسلویه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، در نخستین نشست کمیته جلوگیری از آلودگی هوای عسلویه که در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری در راستای سالم سازی محیط زیست پارس جنوبی تشکیل شده است، موضوع اجرای این پروژه مهم مطرح شد.

مدیریت  hseبه عنوان کارفرما و پژوهشگاه صنعت نفت به عنوان مجری پروژه بررسی و اندازه گیری کمی و کیفی آلاینده های منتشره فازهای گازی پارس جنوبی مشخص شد.

آخوندی گفت: نظارت و پایش از مهمترین شاخص های مدیریت کیفیت هوا است که در این پروژه رعایت و اجرا خواهد شد.

آخوندی، نبود اطلاعات کافی از میزان دقیق آلایندگی های هوای عسلویه را مهم ترین چالش موجود برای اجرای پروژه های زیست محیطی خواند و افزود: با اجرایی شدن این پروژه، بانک اطلاعاتی وضعیت هوای پارس جنوبی ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه اطلاع از میزان دقیق آلایندگی های منتشره در هوای عسلویه اولویت اصلی منطقه ویژه پارس است، ادامه داد: با تشکیل بانک اطلاعاتی، فرآیندهای لازم برای شناخت بهتر وضعیت آلاینده ها و شناسایی شده و از این روز می توان کیفیت هوا این منطقه را به نحو مطلوبی، مدیریت کرد.

آخوندی با بیان اینکه، به طور معمول پروژه های سالم سازی محیط های عملیاتی صنعت نفت و گاز و پتروشیمی در دنیا، هزینه بر است، افزود: با اجرای فاز نخست این پروژه می توان تا 30 درصد آلودگی هوای عسلویه را کاهش داد


قابل توجه همکاران گرامی 

حـــجمی یا غـــیر حـــجمی

 


 بعد از درخواست شما کاربران وبلاگ مبنی بر طرح موضوع حجمی و غیر حجمی بودن پیمان تامین نیروی انسانی و بحث، شایعه و نگرانی های گوناگون پیرامون این موضوع، بی جا ندیدیم که این مطلب را با شما به اشتراک بگذاریم و نظرات شما همکاران گرامی را در این خصوص جویا شویم

در ادامه مطلب نظر یکی از دوستان را به سمع و نظر شما می رسانیم.  


 ماهیت تامین نیروی انسانی اصلا حجمی نیست و نیروی انسانی مورد نیاز هر سازمان  طبق مصوبات دولت باید به دو روش ۱- برون سپاری یعنی در کارهای تخصصی مثلا مشاوره کار به بخش خصوصی واگذار شود که تاکید دولت به دلیل حمایت از بخش خصوصی بیشتر این روش است.
۲- شرکت با انعقاد قرارداد مستقیم با کارمند بدون وجود پیمانکار صرفا واسطه گر کار را به پیش ببرد.
منظور من در متن بالا اشاره به حجمی نبودن قراردادهای نیروی انسانی فعلی بود و نه صحیح بودن وضعیت موجود ( به بخش نظرات پست قبل مراجعه شود)

شرح کامل کدهای هفت گانه موضوع فعالیت شرکت های خدماتی ، پشتیبانی و فنی مهندسی (کارهای حجمی)
برابر تصویب نامه هیئت محترم وزیران:

-امور حمل ونقل:

شامل رانندگی ، واداره  امور نقلیه وموارد مشابه

2-تعمیر ونگهداری:

شامل تعمیر و نگهداری تجهیرات و وسائل اداری (‌غیر از امور رایانه)، خدمات فنی خودررو موارد مشابه

3-امور آشپزخانه و رستوران:

شامل طبخ و توزیع غذا، اداره رستوران و بوفه و موارد مشابه

4-خدمات عمومی :

شامل تنظیفات ، نامه رسانی ، پیشخدمتی ، امور آبدارخانه ، خدمات پاسخ گویی تلفنی وموارد مشابه

5-نگهداری وخدمات فضای سبز:

شامل خدمات باغبانی ونگهداری فضای سبز وموارد مشابه

6-امور چاپ وتکثیر:

شامل صحافی ، حروف چینی ، غلط گیری، خطاطی، چاپ وتکثیر وسایر امور فنی وهنری چاپ وموارد مشابه

7-امور تاسیساتی:

شامل تعمیر ونگهداری وبهره برداری از تاسیسات برودتی وحرارتی وموارد مشابه 


سازمان شرکت منطقه نفت ویژه و گاز اقتصادی انرژی پارس

بعد از انتصاب آقای سوری به عنوان مدیرعامل شرکت نفت و گاز و آقای موسوی به عنوان مدیر عامل منطقه ویژه با توجه به مسئولیت های قبلی این دو و همچنین روحیه و نحوه عملکرد آنان این نگرانی در کارکنان سازمان به وجود آمد که سازمان تحت تاثیر شرکت نفت و گاز و مدیر عاملش قرار گیرد که همانا تداخل در وظایف و مسئولیت های پیش بینی شده سازمان است.  با اتفاقات حادث شده در این اواخر بر این نگرانی افزوده شده است.   

هرچند یادآور می شویم به اعتقاد گروه خارک شتاب دهی به مراحل ساخت فازهای باقیمانده پارس جنوبی در گرو همدلی و مشارکت بیش از پیش سازمان و شرکت نفت و گاز خواهد بود.  

 

حال به طور مختصر اهداف تاسیس هر دو ارگان را بیان کرده و نظرات شما همکاران را در این خصوص جویا می شویم.     

سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، به منظور  انجام عملیات پشتیبانی و خدماتی (فازهای دردست ساخت) به ویژه احداث، توسعه و نگهداری زیرساخت های سخت افزاری ( بندر‌، فرودگاه و راه‌ها) و نرم افزاری به موجب قانون مناطق آزاد و ویژه کشور با مصوبه هیئت وزیران تاسیس شد.  

فراهم آوردن شرایط ضروری برای بهره گیری از مزیت های نسبی در حوزه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، ایجاد زیرساخت های لازم برای جلب و تشویق سرمایه گذاری های داخلی و خارجی در زمینه صنایع پایین دستی پتروشیمی، صنایع مختلط، صنایع نیمه سنگین و بهره گیری از صنایع بالادستی گاز و پتروشیمی به منظور ایجاد ارزش افزوده، از جمله این اهداف است. 

 شرکت‌ نفت‌ و گاز پارس‌ به‌ عنوان‌ یکی‌ از شرکتهای‌ زیرمجموعه‌ شرکت‌ ملی‌ نفت‌ ایران‌ در اول دیماه‌ 1377 تأسیس‌ گردید. این‌ شرکت‌ مسئولیت‌ توسعه‌ کلیه‌ فازهای‌ میدان‌ گازی‌ پارس‌ جنوبی‌ و توسعه‌ میدان‌ های گازی‌ پارس‌ شمالی‌، گلشن‌ و فردوسی‌ را در آب های خلیج فارس دارا می‌باشد .

مأموریت‌های اصلی‌ این‌ شرکت‌ عبارت‌ است‌ از: ارزیابی‌ مخازن‌، بررسی‌های‌ فنی‌ و اقتصادی‌، مطالعات‌ مهندسی‌، ارزیابی‌ و انتخاب‌ پیمانکاران‌ اجرایی‌ و مدیریت‌ اجرای‌ طرحهای‌ توسعه‌ میادین‌ پارس‌ جنوبی‌، پارس‌ شمالی‌ ، گلشن و فردوسی‌.

 

همه با هم زیر یک سقف

 

با توجه به نقل مکان مدیریت منطقه پارس یک 

 

به ساختمان شهید تندگویان 

 

نظر شما در مورد این اقدام چیست؟